søndag 5. mai 2013

Mai er i gang, og det betyr mange festligheter for familien Moen. Vi startet i dag med og feire Oline sin barnevelsignelse <3
Samme dato som Eira ble døpt for et år siden.
Mine oppgaver denne dagen var å bake kake og skrive dikt. Egentlig skulle jeg lese det også, men måtte få mor som vikar, siden stemmen min er preget av mye hosting og snørr for tiden..
 
Med barn kommer håp
Med barn kommer håp, med barn kommer glede,
En kjærlighet så sterk som det sterkeste kjede.
Et ønske om å gi alt til et menneske så lite,
Et ønske kun et foreldrepar kan vite.
Håp om et liv, håp om en fremtid,
En fremtid uten tårer, et liv uten strid.
Glede over livet, glede over alt som føles flott,
Glede over de små ting som gjør oss godt.
Med barn kommer redsel, med barn kommer frykt.
Et uendelig ønske om at barnet skal være trygt.
Beskyttet mot hat, beskyttet mot ondt,
Beskyttet mot alt vondt.
Redsel for smerte, frykt for sykdom,
Skremmende tanker om krig og flom.
Takknemlighet over alt vi har og eier,
Og det at livet kan gå utallige veier.
Med barn kommer uskyld og nærhet,
Med barn kommer den sterkeste kjærlighet.
Elsket og ønsket fra første minutt,
Elsket og ønsket til livets siste dag er slutt.
 
(Dette diktet skrev jeg opprinnelig til Anna sin barnevelsignelse. Har gjort det litt mindre personlig i dag, siden det var fullsatt kirke, sammenlignet med kun familie når Anna ble velsignet)
 
 
 
Ikke ofte jeg baker kake til andre, så denne har jeg måttet øvd på :-) Kollegaer og familie har prøvesmakt, og det må vel sies at den har ikke blitt like vellykket hver gang..
 
 

 
I dag ble også Birk sin første gang i bunad. Bunaden har hans kjære mormor strikket og bunadsøljen er fra da Ruben var liten. Spørs vel om han noensinne vil få brukt for en sølje igjen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar