fredag 17. oktober 2014


Furunåler i buksa og fiskelukt i håret
 
I dag har det vært planleggingsdag for meg, og sikkert de fleste andre barnehage og skole ansatte i området. Og heldigvis for min del, ble kontorpulten og pennen byttet ut med bål, frisk luft og flott natur!! Vi har tilbrakt dagen på en gammel - ny støl på Gyland - nydelig plass! Her har vi testet ut samarbeid, sanser, kunnskap og kokke kunnskaper :-) Vi har fått gått, stått, sittet og ligget i naturen og vi har spist mitt første "spis så mye du vil koldtbord" laget ute på bål og stormkjøkken! Utrolig hvor mye man kan lære UTE og med god stemning og masse latter! Hvis vi kan gi barna samme opplevelser som vi har hatt i dag, tror jeg vi får lykkelige og flinke barn i barnehagen. Tusen takk til alle for en flott dag, og særlig til 3 flotte styrere, som selv om de har 100 tanker i hode i løpet av en arbeidsdag, klarer å ta seg tid til å lage en så flott dag for oss.
Så fikk jeg jo testet ut dette fine (dyre) Kari Traa pannebåndet mitt.. Joda, det funket fint det, men jeg tror nå at ulla fra Gylandsauene hadde funket like bra den ;-)
Eneste minuset med dagen var at jeg glemte tursjokoladen (kakao var med, men flytende sjokolade teller vel ikke??) og at Ylva er febersyk å måtte være hjemme i dag <3 Vi nyter at det er helg, og håper på friske og glade barn i morgen tidlig !! Kansje blir det middag ute på bål i morgen :-) Og på søndag, ja da skal vi ha pinnekjøtt og julestemningen kan så vidt begynne å snike seg innpå :-)
 
God helg til alle dere!
 
Legger med oppskrift på vår meny i dag.
 
Wok
Laksefilet
Gulerøtter
Brokkoli
Blomkål
Squash
Purre
Ingefær
Salt
Pepper
Sweet chilli saus
Kutt opp alt og stek. Ha på salt, pepper og sweet chilli saus. Serveres med rømme til
 
Epler til dessert
Epler, skrelles og kuttes
Sukker
Kanel
Vaniljesaus
 
Legg eplene i folie, dryss på sukker og kanel. Stek på bål i ca. 10 min. Serveres med vaniljesaus til.
 
Neste gang skal jeg bytte ut laks med kylling, tror det hadde vært godt !! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar