tirsdag 17. juni 2014

Sommer og sørlandske perler :-)
 
I dag tok Birk og jeg turen til Lyngdal. Vi hadde noe vi skulle levere, noe vi skulle hente, og vi skulle slikke litt sol :-) Ylva ville i barnehagen, siden det skulle være sjørøverfest der!!
Vi tok med oss Anna ut på hytta til mor og Thor Magne - der vi kjenner sjølukta godt og de eneste lydene er båter som suser forbi og et par snekkere som var å hamret på brygga - idyll! Anna og Birk inntok badekaret/bassenget eller hva det heter på verandaen ganske så fort, og der ble de vel værende, utenom når det var matservering på land :-)
Mormor styrer og steller, kler på, kler av, finner mat, tørker matrester.. Så jeg fikk nyte noe sol i godstolen innimellom :-)
Birk ville gjerne hjelpe snekkerne å rydde(les rote) i arbeids bilen, men de så litt for ryddige ut til at jeg tror de hadde likt det noe særlig..
Vi tok også en kjøretur ut til jobben til Torhild, på lille, fine Korshavn - for en fin plass! Har aldri vært der før, men det var virkelig sommerparadis, med sjøen langs hele "sentrum", fiskelukt, krabbeutsalg og nærbutikk og pub i et. Det skal bli flere kjøreturer ut der, men da skal vi ta med redningsvest, så barna får lov å gå uten at jeg trenger å klemme av dem hendene :-)
Det er jammen meg sommer - og jeg håper så inderlig at det fine været kan vare, og vare, og vare :-) Ja, jeg er oppvokst på gård, så jeg vet at vi trenger noe regn også, men det kan regne så mye det bare vil på nettene - jeg skal ikke være såå kravstor ;-)
 
Mine to fine sjørøvere <3

Klar for sjørøverfest!!

Birk måtte også ha bart :-)

Badenymfene <3

"Koker kaffe"

<3 <3 <3
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar