torsdag 7. august 2014

Vannsprut og snurring :-)
 
Endelig fikk vi også prøve oss i Kongeparken! "Storfamilien Omland" pakket sekken og reiste inn til parken.
De eldste var ikke sene med å kaste seg opp i første karusell, til Birk sin store fortvilelse. Det er mye 90 cm høyde-grense i kongeparken, dessverre for Birk.. Men gråtass-land hadde jo traktorer, så da var smilet på plass :-)
Det var mye å oppleve, og vi fikk med oss hele runden, med både karuseller, kræsjbiler, vannkaruseller, båter og hoppemadrass. En del venting blir det jo alltid, så noen ble vognvakter og barnepassere for de minste, mens andre både måtte opp i høyden og ble våte. Jeg passer nok best som vognvakt på sånne steder, der vi nærmest springer fra sted til sted, så de beste stundene for Birk og meg var nok når jeg fant en benk og han kunne klatre rundt på gress og steiner - Det var mye bedre enn å måtte sitte i vogna å misunne de som var oppe i de gøye karusellene. Det var ikke jeg som misunte altså ;-)
Det var mye gøy å se, og jeg ble imponert av alle byggene og alt som var laget. Men jeg savnet en lekeplass og kansje en sandkasse til de minste, for det blir en del venting, selv om der er karuseller for de minste også. Mat og søvn fikk vi puttet inn i dagsplanen, men is ble det ikke for mye av, for vepsene var litt for gode venner med oss enn det vi ønsket..
Tømmer renna var en av favorittene, og den kunne nok gi sug i magen til både liten og stor. Hvem visste vel at den gikk bakover?? :-)
Skryt til parken for mange gøye karuseller, god mat og lite sånne "tigge penger boder" som selger masse rart. Minus for at det kunne gått an å gå inn/bort til dyrene i gråtass-land og en lekeplass til de aller minste.. Men neste gang vi går der er nok Birk over 90cm og jeg kommer nok ikke til å savne verken sandkasse eller noe, for da regner jeg med at jeg finner han høyt oppe et sted :-)
 
Takk for en varm og fin dag sammen med dere! :-)
Litt skeptisk til den store bamsen..
 
"Skytterkongen"
 
Gøy å kjøre traktor!
 
Kræsj båter! :-)
 
 
Jippi!!
 
 
 
To gode (bonde) venner <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar