mandag 18. august 2014

Vått, vått, vått..
 
Det kjennes virkelig på kroppen at det er høst.. Det meste på utsiden er vått, jeg trenger jakke når jeg går på jobb, barna har fleece i barnehagen og jeg kunne ønske bilen var oppvarmet hver morgen jeg setter meg inn i den.. Men etter tidenes varme sommer, med mye sol og bading, føler jeg meg klar for høst! Det er deilig å tenne stearinlys på kvelden (selv om de ble tent en del i sommer også), være litt mer inne, varme seg i gode varme jakker og fyre i ovnen!
Høst hos oss innebærer at det måtte graves grøfter i veien, slik at vi ikke skulle miste hele veien, blåbærene må spises opp før de regner vekk, hagemøblene må under tak, siste rest av ertepesene blir spist, rester av grønnsaks planter blir gitt til kaninene, blomstene som skal overvintre får plass i bedet mitt, blomstene som ikke tåler vinteren blir kastet :-) heldigvis har jeg ennå noen sommerplanter som blomstrer som bare det i krukkene !

 

Deilig å kunne sitte litt ute på kveldene ennå, under tak :-)

Sånn ble det denne sommeren,
så krysser jeg fingrene for at de fleste kommer opp igjen til våren

.. Og at det kommer noen flere planter på plass!
 
Håper disse rustikke, fine overlever vinteren.
 
 
Disse overlever ikke vinteren, men har luktet godt i sommer !

Herlig med fyr i ovnen, og tennbrikett-budsjettet er nå i gang igjen ! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar