mandag 29. juli 2013

Blåbær/boblebær..
 
Vi har hatt en herlig ettermiddag på himmeltoppen. Mannen har snekret ferdig 3 av veggene i tv-stua, og det blir så flott! Og når svigerfar sier veggene er gamle og at vi må rive de ned, vet jeg at da er de akkurat slik jeg vil ha dem!! Og jammen gjorde vi rett i å fjerne et soverom, slik at tv-stua ble større! Fikk ikke tatt bilde, siden kameraet ligger til lading etter helga i dyreparken :-). Og han og storebror har platet ferdig veggene i stua. Svigerfar har klippet plenen vår, og jeg har fått laget mat til arbeidskaren min.

Men det beste med dagen i følge Ylva er at vi har vært på blåbærtur! Sammen med "Far" og Aud fikk vi fylt 3 engangskopper. Kunne nok vært 4 hvis ikke Ylva var med, for det er ikke så lett for en 3-åring å holde koppen rett vei når man må bøye seg ned for å plukke.. Og ikke nok med det, hun måtte legge tilbake noen fordi hun mente elgene og pinnsvinene(Fins det pinnsvin på Basgård??) også måtte ha noen <3 Så i kveld ble det blåbær med fløte og sukker på etter kveldsmat. Restene ble syltetøy til pappa <3
 
 
 
Syltetøyet fikk plass i favoritt-skålen min,
som jeg har kjøpt på bruktbutikken til far.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar