onsdag 3. juli 2013

Husets hjerte - kjøkkenet

Ingen tvil om at kjøkkenet er det rommet jeg har lagt
mest arbeid i, i det nye huset.
Jeg er vokst opp i et hus der kjøkkenet var et naturlig samlingsrom, både til frokost sammen med far, lekser sammen med Torhild, samtaler med mor, eller matlaging på kveldene sammen med Bernt og Sigvald.
Og jeg gleder meg til å spise frokost på mitt nye kjøkken, gjøre lekser med Birk og Ylva, bake rundstykker med litt for mye frø, etter Ylva sin mening, lage middag og ha venner
og familie på besøk <3
Ruben derimot kunne sikkert klart seg med benk, komfyr og et kjøleskap, for han synes kjøkkenet kun skal brukes til måltid, at kjøkkenstolene kun er brukbare i maks 10. minutter om gangen og at et rom vi skal være i lenger enn det må ha tv. Dette har nok ikke hjulpet på motivasjonen når han nå har fått opp 4 tunge bjelker i taket. Mye forarbeid, mye etterarbeid og mye slit.. Men kona er vertfall veldig fornøyd, og tror det er verdt strevet til slutt.
Fornøyd kone på kjøkkenet = god mat :-)
 
Litt vanskelig å se helheten. Bjelkene skal beises og veggene skal være hvite.

Taket har fått to strøk med fargen mokka. Bjelkene og drageren skal få en lys gråbrun farge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar