søndag 22. desember 2013

Julens tradisjoner <3
 
Når oldemor Martha, oldemor til Birk og Ylva levde pleide vi (nesten)alltid være der hos henne lille julaften. Siste året vi fikk være der var jula 2010, da var vi hos henne på Fjotlandsheimen. Året etter var lille julafta uten planer, og jeg inviterte til nissegrøt her hjemme. I fjord og i år har det blitt lille-lille julafta, pga. det er en litt rolige dag for de fleste. Så i dag har vi vært samlet (nesten) alle både store og små. Nissegrøt har vi fått, mandel har noen fått og jammen hadde ikke Basgård nissen vært å spist opp grøten vi satte ut i dag og satt igjen pakker til alle.
Det betyr kansje at han ikke kommer til Lyngdal på julafta da??
Nå er alt slik det skal være etter et kalas, seige bord, en haug med oppvask og kakesmuler på gulvet. Bordene er vasket og smulene ligger nå i alle fall i en samlet haug.. men oppvasken får vi ta etter hvert !
 
Tusen takk for at vi er så heldige å ha så mange fine folk som er her hos oss <3 Ylva sin kommentar når alle gikk: "Eg vil ha mer besøk av dei folkan" <3
 
I morgen blir det besøk og pakke leveranse til oldemor Ruth og litt sånne små-ærend som alltid dukker opp før jul. Mannen i hus skal ha årets siste jakt tur - fast tradisjon lille julafta !
 
God jul til dere alle! Ta vare på gamle, og lag nye tradisjoner. Og skriv de gjerne opp. Jeg skriver mine opp i ei julebok jeg fikk til jul 2010. Den heter julens minnebok og kommer fra Rødskog Art a.s. Fin bok der man skriver litt fra hver jul. Gleder meg til å vise den til Birk og Ylva når de får egne barn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar