torsdag 19. desember 2013

Leser jo lokalavisen Agder, og både titt og ofte står det ting om sykehuset vårt. Nå har jeg på følelsen at sykehuset står ganske trygt i Flekkefjord, men ikke vet jeg hva "de store" diskuterer og planlegger. Jeg vil i alle fall skrive et innlegg (ikke i Agder, for så viktig er det ikke) men her på bloggen for å skryte av sykehuset! Nå skal det sies at jeg ikke akkurat er fast inventar der, men har vært der noen ganger. For det meste har det vært for å sjekke eller holde øyet med kroppen fra hoftene og ned, som regel i forbindelse med fødeavdelingen, og for en fin plass å bli født på tror jeg! Profesjonelle folk, personal med god tid, koselig avdeling og det at man føler seg velkommen til å være der så lenge man trenger.
Hvis det skal være noe negativt å si må det være at de som tegnet inndeling av rom og bad aldri kan ha vært gjennom en fødsel, for da hadde de aldri ønsket at noen skulle dele bad og dusj med andre ! Så har jeg vært innom forskjellige poliklinikker og de gjør virkelig jobben sin bra!
To ganger har jeg vært innom operasjonssal og oppvåkning, og selv om det ser ut som på film, med hvite vegger, grønnkledde personer, kaldt, føles det ikke slik. Alle er så blide, rolige og snakker om avspasering i jula, som føles så normalt og godt :-) Kan jo ha noe å gjøre med tablett cocktailen man får før man treffer disse grønne, men det betyr jo at de gjør jobben sin - får pasientene til å være rolige og trygge :-)
Det flyter av tyske leger og sykepleiere på sykehuset, og selv om språket og kroppsfasongen til tider kan virke litt skremmende, har jeg bare opplevd profesjonelle ansatte - tyske og norske! Men det er klart.. Når Dr Ruff sier hopp, da hopper jeg, og sikkert alle andre også som vil ha livet i behold :-)
Hver gang jeg har hatt noe på sykehuset å gjøre føler jeg å bli tatt på alvor, jeg blir fulgt opp, har sjeldent måttet vente lenge og jeg får være med å "bestemme" over meg selv.  Jeg har også vært en slags pårørende, og har bare positive opplevelser fra det. Tommel opp for Flekkefjord sykehus!! Hvis jeg skal ha noe å trekke ned er det det økonomiske rundt legevakten. Ruben var der en gang med et skadet kne, og kom hjem med 3 egenandelsregninger. En for å bli tatt i mot på akutten, en for å snakke med legen og en for røntgen. Det synes jeg er rart, når han da i tillegg ikke fikk svar på noe og måtte til MR undersøkelse likevel.. men det er jo en økonomisk sak, og har ingenting med legene eller behandlingen å gjøre!
Nå er det ofte sånn at man vurderer opp mot andre sykehus, det kan jeg ikke siden erfaringen holder seg stort sett i Flekkefjord. Men jeg velger å vurdere det likevel, og de får velfortjent skryt av meg! Håper og tror at alle de som har jobbet med meg har hørt eller skjønt at jeg er fornøyd ;-)
Nå kom jeg plutselig på at jeg klaget litt på maten etter å ha vært på sykehuset.. Det stemmer nok at den ikke er så bra, men det har nok mest med å gjøre at jeg liker å velge min meny selv. Og masseprodusert fiskegrateng er ikke noe jeg ønsker så veldig etter en fødsel.. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar