lørdag 9. november 2013

Familie - det viktigste i mitt liv !
 
Når jeg leser på ukeplanen min, og finner navnet til svigerinner, brødre, foreldre og barn på den, blir jeg utrulig glad. Det betyr at jeg har vært med de viktigste personene i livet mitt denne uken <3 Og det kommer stadig nye tilskudd til familien, både store og små, og det nyter jeg. Vi er en god gjeng, og det krever litt organisering og prioritering å treffe alle så ofte som vi vil.. Men heldigvis kan det gå litt tid, uten at det gjør forholdet dårlige, det er sånn det skal være med ekte familieforhold. Takk for facebook og mobiler ! :-)
I dag har barna og jeg vært hos Oldemor Ruth. Det er et følelsesladet besøk, siden hun ikke er den mormor som jeg husker som barn. Heldigvis kan Birk og Ylva finne frem glimtet i øyet hennes og smilet rundt munnen. Men også det strenge ansiktet når de bråker for mye, eller hun mener jeg ikke passer de godt nok <3 Mormor var en av de mest omsorgsfulle personene jeg hadde i min oppvekst, hun var en typisk mormor; hjemmeværende, rund rundt magen, myk i kinnene, og rue hender etter mye jobbing på kjøkkenet og i hagen. I dag var hendene hennes helt baby-myke. Flott å se at personalet bruker håndkremen jeg kjøpte til henne, men litt trist å se de hendene bare ligge stille i et fang. Mormor er et godt forbilde for andre bestemødre, og selv om mine barns bestemødre verken er hjemmeværende eller runde rundt magen, er de en viktig omsorgsperson for barnebarna i sin oppvekst. I morgen skal vi alle(nesten) til mor å spise middag, og da blir det altfor mette mager, mye kjadring rundt bordet og et høyt lydnivå på både voksne og barn :-) Og selvfølgelig litt for mye søtt på barna, slik det skal (??) være hos besteforeldre.
Vi fikk også vært i Rauli i dag å sett på det snart ferdige huset. Gleder oss til å gå på besøk der ! Flott å se at generasjonene jobber sammen for å gjøre ferdig et hjem.
I morgen er det farsdag og Ruben skal få litt ekstra oppmerksomhet - fordi han fortjener det ! Far og svigerfar får også en oppmerksomhet, den ene er levert, den andre blir det i morgen. Egentlig burde det være mor og farsdag hver dag, for det er en rolle man aldri kan skrue av, selv når barna er voksne. Så husk å sette pris på de hver dag, men kansje spesielt i morgen :-)
 
Til pappa.
Da fedre ble til var tanken ganske klar.
For fedre har noe i seg som ingen andre har.
De øser av sin omsorg og deler alt de vet.
De viser deg at livet er håp og kjærlighet.
Derfor har vi fedre og dersom du spør meg.
Den beste far i verden det er nettopp deg.
 
<3 <3 <3

<3 <3 <3
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar