mandag 11. november 2013

Tørkesesongen er virkelig i gang..
 
Når jeg ser meg rundt i huset, ser jeg sko i sko - tørkeren, votter foran ovnen og dresser hengende i gangen, det er vinter og tørkeperioden er i gang :-) Jakkene som skal på i morgen tidlig er tatt opp, siden de nesten fryser til is nede i kjelleren (JA, jeg gleder meg til vannbåren varme i det nye huset!) og det er ingen fare for at veden blir liggende til neste høst.. Sjarmen med det fins nok, for det lukter ved og det brenner i ovnen, og klærne er spor etter to små skatter. Men praktisk? Tja, støvet kommer altfor fort til hva denne husmoren kan få unna, og organisering av ting og tang på rette rom kan bare glemmes. Men det er klart at klær alle veier kan jo skjule litt annet rot i hus :-)
Så jeg får nyte at barna mine har varme klær og at de liker å være ute og får brukt dem. Så får heller stua være tørkerom noen måneder :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar