fredag 1. januar 2016

Velkommen 2016 !!

Dagen i går ble lang for oss alle. Først mange timers venting til gjestene skulle komme, Birk ventet særlig på "Leah mi" <3 og så mange timers venting før dodettan (les; rakettene) skulle opp i lufta. Men heldigvis hadde vi besøk av mange flotte folk, og kvelden gikk fort i godt selskap :-) I dag var det (uheldigvis) min tur til å stå opp, så kl. 08.00 var Odin og meg klare for ny dag i nytt år ! Så hva gjør vi 1. januar da? Jo, jeg tar ut resten av julepynten, kaster alle overflødige søtsaker, vasker klær, rydder søppel, setter vekk all finservice, sorterer i skuffer og skap og skriver månedsplan. Jeg kjenner at jeg allerede lengter etter vår, sommer og sol ! Og jeg vet at det er lenge til, men det skader vel ikke å drømme seg vekk litt :-) Og jeg føler både glede på deres vegne og sjalusi på de i familien som planlegger sydentur 2016.. Det hadde vært fantastisk! Men vi er vel enige, mannen og jeg, om at vi ikke orker fly, reise, varme og alt med en 1 åring (+ de andre to). Så sydentur får vente et par år iallefall, og vi krysser alt vi har for at det skal bli en varm og god sommer i Norge, særlig på Sørlandet !

 Odin er klar for å "feire" nyttårsafta, i pyjamas <3

 Birk lærer odin å spille på nettbrett <3

 GODT NYTT ÅR !!


Vi pleier ikke ha nyttårsforsetter i dette huset. Delvis fordi vi synes vi har det ganske bra sånn vi har det og delvis fordi vi vet vel at de blir brutt.. Men når jeg tenker på året som nettopp har startet tenker jeg på mye på ting jeg håper og ønsker at vi skal få oppleve. Jeg skal begynne å jobbe igjen, og aldri mer ha fødselspermisjon(!) og jeg gleder meg til det! Vi har årskort i dyreparken og jeg håper vi får mange fine dager der med familie og venner. 
Vi skal la Ylva trene seg ennå mer på svømming, siden hun svømmer helt alene nå, vi skal la Birk kose seg med vann og Odin skal få venne seg til bassenget. Vi skal mest sannsynlig få en ny hund, og det blir spennende for alle 5. Vi skal på camping til sommeren, på Moysand camping i Grimstad, et sted som vekker mange gode barndomsminner <3 
Vi skal (forhåpentligvis) ha tur til Kongeparken med søsknene Røyland/Omland og jeg håper vi skal få oppleve nye spennede steder å gå til på sommeren. 
Ylva blir skolejente, Birk skal på stor avdeling og Odin blir barnehagegutt. Så nå starter virkelig puslespillet med levering, henting og ferie/fridager.. Så det blir spennende å se hvordan vi får hverdagen til å gå opp til høsten ! Heldigvis har vi familie og samarbeide med <3 Jeg skal fortsette å trene både inne på shape og ute i skogen, for å holde på helsa så godt jeg kan ! Ruben har vel (igjen) gitt opp fotballen, etter enda en strekk.. Så kansje han må finne en ny hobby i de jaktfrie månedene? Hvis ikke er det nok ting for han å holde på med hjemme :-) 
Jeg håper vi skal få bruke (enda) mer tid med familie og venner! Forening skal jeg fortsette i, og i slutten av januar skal vi på jentetur til Bortelid - det skal bli helt topp! Vi håper på litt snø, før våren kommer, slik at vi kan få gått på ski! Ylva begynner å få god kontroll på det, det er litt værre med Birk, mamma og pappa ;-)
Vi skal nyte dagene hjemme på Himmeltoppen, med bålpanne, snø, kaniner, pusekatten, hagearbeid, sykling og plenklypping - og vi skal være flinkere å være sammen vi 5, og å være tilstede for barna ! Vi skal helst sikkert krangle litt, megle litt, bli skuffet av andre, gjøre feil og være både triste og sinte - alt dette vokser vi på og det gjør oss til de menneskene vi er !
Vi skal skjerpe oss med mobil og data (mulig ikke mannen er enig i dette..) og bruke det mindre når barna er våkne. 
Vi håper virkelig vi får en varmere sommer enn i 2015, for vi vil gjerne bade i Gonnohølen, i Solbjørsvannet, være med storebror og co ute med sjøen, ligge på Kongevoldstranda og Kvavikstranda, kjøpe nytt basseng til hagen og bli solbrune og fine :-) 
Mest av alt håper jeg vi alle holder oss friske, at vi alle gjør noe vi trives med og at vi har gode venner rundt oss. Og vi skal hjelpe både Birk og Ylva og skape og holde på gode vennskap <3
Vi sier velkommen til 2016 - og alt det året måtte by på, og vi håper det er skånsomt mot oss <3 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar