torsdag 10. desember 2015

Desember er en av årets fine måneder - synes jeg! Forventningene, spenningen, familietiden, maten, tradisjonene, gavene og julekortene er like gøy hvert år! Til og med desembersyken er greit, den hører liksom med. Enten er det oss selv, eller noen andre vi egentlig har planer med. Så da får kakemannbakingen vente (til neste år?) og det blir spist litt mer julegodteri enn julemat og en fast post på desember budsjettet er nesespray, hostesaft og i år også antibiotika. 
 
Syk på femte dagen, og er tålig lei.. 
 
 
Ei som er frisk som en fisk :-)
 

Nå sitter jeg hjemme, inne, med ei frisk jente og to syke gutter.. Ute er det vått og atter vått og julestemningen er ikke helt på plass. 
Men gavene er i boks, noen kaker i boks, juleklærne er kjøpt, 
så da tenker jeg at så fort vi er friske skal vi ut å samle julestemning igjen <3 Vi håper det blir til helga, på Gylands lengste handlegate, der vi pleier å hogge juletre - en fin tradisjon ! Vi skal også ha vår tradisjonelle nissegrøt her hjemme før jul, med hele familien, og vi skal til Eiesland og treffe på Basgårdnissen. I år skal vi feire jul hjemme på Himmeltoppen for første gang, sammen med 12 andre flotte mennesker og vi gleder oss til det <3 
Desember er på mange måter travelt, men sånn liker vi det! Mye på programmet, mange flotte folk, fine aktiviteter og magisk stemning. Håper alle andre også finner sin julestemning, på sin egen måte. Håper de som ikke får en jul som forventet allikevel finner en eller annen form for juleglede <3

I år har jeg fått mange fine juleblomster ! Og jeg ser at noen har skjønt at jeg ikke akkurat er "blomster-Finn", og jeg setter pris på at jeg får blomster som "tåler en støyt". 
 Fra Anita..
 Fra mor..
 Fra svigermor..

Men hva foreningsjentene (med Ranveig i spissen, antar jeg) tenkte på når de ga meg en blomst som ikke kan (etter mor og svigermors mening) stå fra lørdag til onsdag uten å bli vannet, aner ikke jeg?? Tror den blomsten var glad for at akkurat de to var på besøk her i går.. ;-)

 Fra foreningsjentene.. !! Altså, ikke missforstå; Jeg elsker blomsten, den er nydelig! Men hvis den overlever dette året blir jeg veldig overrasket :-) 
Eller kansje det vil gå bra, mor og svigermor skal jo innom her noen dager i desember ;-)

God desember alle sammen!!

 
 <3 <3 <3





 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar