tirsdag 22. desember 2015

Mange goder med å være tante <3

Jeg har en nevø, som har vært i livet mitt i snart 12 år, han var alene som mitt tantebarn i mange år, og det har gjort sitt. Jeg elsket å bruke tiden min på han, skifte bleier, lese, leke, herje, mate, bade, si god natt.. Vi brukte mye tid på hverandre. Så flyttet han til vestlandet, og det ble lengre mellom hver gang vi møttes, men jubelen var stor de gangene de kom hjem til sørlandet eller tante reiste "over havet" på besøk <3 Heldigvis for meg flyttet disse fine folkene hjem til sørlandet igjen, og vi kan treffes så ofte vi vil. Den lille, glade, sjarmerende, nydelige gutten har nå blitt en lang, flott, selvstendig ungdom, som kansje ikke synes tante er like kul som for noen år siden. En del flere barn har familien også fått, så nå må oppmerksomheten deles på flere. Tante er glad for hver gang jeg treffer han, selv om venner og kino står høyere på prioriteringslista - noe jeg tenker er sunt og bra!
I dag smeltet jeg av denne gode gutten, som ofte skal være både kul, morsom og tøff, og har mange interesser tante ikke skjønner noenting av.. :-) Jeg fikk et flott juletre som han hadde laget på skolen! Ikke ofte han skryter av sitt eget skolearbeid, eller viser meg noenting han lager, så hvorfor tante fikk dette vet jeg ikke, men jeg vet at tante kommer til å ha dette fremme jul etter jul <3

Tusen takk for at du er i livet mitt, du vil alltid ha din egne spesielle plass i hjertet mitt !! <3



ELSKER julepynt, i alle varianter. Og det meste av julepynten min har en historie som jeg liker å huske på. I går kom Ylva hjem fra barnehagen med siste produksjon, og til tross for glitter over hele stua, har de fått plass på stuebordet <3 
Juletreet har også fått litt ny pynt, som jeg vant i pakkeleken vi hadde i foreninga sist. Det er vel den mest moderne juletrepynten jeg eier, og er kjøpt på Lillebille i Flekkefjord. 
I går, når jeg vasket huset, fant jeg frem juleduken vi fikk av Martha for noen år siden. Nydelig brodert duk som hver jul minner oss om henne <3


 Utfordingen er at duken ikke kan vaskes i maskinen, og vanligvis bruker jeg ingenting som ikke kan i oppvask eller vaskemaskin! Men i jula tar vi sjansen, for duken er for fin til å ligge i en skuff..

Julepynt fra Lillebille :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar