lørdag 12. desember 2015

Få ting slår den deilige lukten av grantre og pepperkaker, og få ting gir mer julestemning enn å få juletreet og pepperkakehus i hus. Vi har de siste årene hogget juletre på Løvland gård. Det skulle vi gjerne gjort denne helga også, men med to halvsyke gutter holder vi oss hjemme. Så i år, for første gang i historien, har vi kjøpt ferdig hugget tre ! Noe jeg har sagt jeg aldri skal.. Men ting endrer seg.. 
Heldigvis solgte de fine trær i myra i går, så Ruben fikk ordnet oss et fint og ganske rimelig tre :-) 
Jeg har jo aldri tolmodighet til avklimatisering, så treet kom på plass i går kveld, og i dag har det fått lys og pynt. Lysene er mannens jobb, pyntinga barna og min jobb. 
På vårt tre er det blanding av gammelt og nytt, kjøpt, arvet og hjemmelaget - sånn vi liker det <3 
Litt system prøver vi likevel å holde, men 3 og 5 åringen i hus synes ikke det er like viktig som meg :-) 
Så sånn sett var det greit at mannen sa de kunne få et lite tre på loftet, og der skal de få lov å blande så mangefarger de vil, og henge alle kulene på ei grein om de vil ;-)
Pepperkakehuset (som vi ikke har hatt på noen år) kom opp i går. Designet av Rema 1000, bygget av Ruben og innredet av Birk og Ylva :-)







Fikk to nye julekuler fra naboen, istedenfor blomst, da vi mistet mormor <3 Gleder meg til å bli minnet om henne hver jul vi henger disse opp. Jeg kjøpte to til i samme stil for de var så fine, på Hageland Kvinesdal

  
 
 Litt julehistorie er viktig i jula.

 Laget av Ylva <3

 Litt gammelt.. Kjøpt i antikkbutikken til far.

 Noe til jegeren i hus :-)

Nå sviver julelista på spotify, Odin og pappan sover, jeg feier barnåler, og de to eldste maser om å gå på ski.. Så når sola kommer frem i tunet skal vi ut å leke litt i snøen. En liten tur for han halvsyke, og sikkert en lengre tur for Ylva :-)

God desember helg til dere !!



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar