fredag 25. oktober 2013

Har lest ferdig "Idas dans", og er snart på vei til biblioteket for å låne "Etter dansen".. Håper den er like fengende, men kansje med mindre tårer fra min side.. Rart når du leser slike triste, men samtidig gode historier, og blir så dratt inn i historien. Til tider føles det som jeg kjenner Ida, eller at Ida er mine barn.. Tanker om sykdom og død svirrer rundt i hodet..
Men så piper oppvaskmaskinen, og virkeligheten dukker opp. Heldigvis - for å rydde ut av oppvaskmaskinen er noe som viser meg at livet mitt er det samme som i går, vi er friske og skal nyte denne fredagen. Aldri har jeg vært mer takknemlig for at vi har det så godt, for aldri har jeg lest eller fulgt med på så mange triste historier fra andre. Andres blogger leser jeg mer og mer, og der er det mye elendighet for noen, og det dukker stadig opp historier om tragedier, ulykker, sykdom og død. Media er så vanlig å bruke nå, at man har det rundt seg hele tiden. Da er det viktig, i alle fall for meg, å bruke det til noe positivt, ha empati for de som skriver historiene, men være så evig takknemlig at det ikke er meg det gjelder. Og skulle det en gang bli meg, får vi ta det når den tid kommer, nå vil jeg nyte livet. Det jeg trøster meg selv med etter å tenke på så mye vondt noen opplever er at i alle disse historiene er slutten ganske bra og rolig. Har ofte lurt på om det er et forfatter-triks, eller om historiene faktisk avsluttes så godt.. Jeg velger å tro det er virkeligheten, og velger å tro det så mange sier, at man får utdelt de kreftene man trenger etter hvor store utfordringene er! Gleder meg til å lese hvordan Idas familie har det, og håper så inderlig at de har det godt <3
Nå skal fredagen brukes til vanlige, friske ting, før jeg skal hente mine nydelige to i barnehagen <3 Vi skal spise og pakke oss helt ferdig, for Ylva skal på hyttetur i helga, sammen med to av hennes gode, inkluderende, og omsorgsfulle tanter, og Birk skal nyte "mor" hele helga, og der kan jeg garantere at han får klemmer og kyss i bøttevis og så mye mat at til og med matmomsen vår må si stopp <3 Så veldig heldige vi er som har disse fine personene rundt oss! Mannen og jeg har diverse planer, fest, jakt og husbygging :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar