torsdag 31. oktober 2013

Knask eller knep!!
 
Ja, da er dagen her, dagen jeg har tenkt og ment lite om egentlig.. Helt til i dag! For på jobb ble jeg "overfalt" av planer om hekser, spøkelser og tusen godteribiter. Hjemme er det fortsatt sånn at de voksne styrer informasjonen barna skal få(når de har vært hjemme fra barnehagen da..), så Ylva visste ingenting om Halloween før etter middag. Men skal si det var ei som hoppet av glede når hun fikk vite at vi skulle gå knask eller knep på Basgård. Eller samle godteri som hun sier :-)
Med lange gåavstander på bygda, ble det biltransport. 7 utkledde barn og 3 voksne inn i "snart naboen" sin bil. Og selv om jeg egentlig liker mer uskyldige ting på døra, som julebukker eller loddsalg, så er det jo stas å se gleden av klissete barn med sine fine kostymer. Vi er jo så heldige å ha en amerikansk nabo også, så der blir vi møtt med gresskarlykt og skjelettmonster(som Ylva sier) på døra. Hjemme i Myrveien hadde det visst også blitt delt ut litt godteri. Så nå er jeg i tankeboksen om jeg skal fortsette å være likegyldig til halloween og ikke gjøre mer ut av det enn å kjøpe en maske på Nille og ha godteri i hus, eller om jeg skal gjøre noe stas ut av det og lage halloween på ordentlig neste år.. For å unngå feiringen går ikke når man har barn som sosialiserer seg med andre barn :-)
Oppsummeringen er at vi har hatt en fin kveld på Basgård, og gleder oss bare enda mer til å flytte opp, og ikke minst gå julebukk i romjula!
 
 
 
 
Er disse i slekt mon tro? 3 hulken på en kveld, der den ene kansje lignet mer på Shrek.. <3 (Sånn går det når man er likegyldig til halloween, og man "lurer" 3 åringen til at den ene maska vi hadde i hus er hulken maske) Og det var den jo, helt til disse to ordentlige hulken kostymene dukket opp.. Heldigvis er ikke 3 åringer så vanskelig å gjøre lykkelige, så Ylva var storfornøyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar